میلگرد چیست؟ > 자유게시판

본문 바로가기

자유게시판

میلگرد چیست؟

본문

اندازه‌گیری میزان خوردگی میلگرد در بتن-پیوان مرجع قیمت آهن-\d,hk
اندازه‌گیری میزان خوردگی میلگرد در بتن
میلگرد چیست؟
بحث در مورد این میله‌های فولادی را با ارائه تعریف آن‌ها شروع می‌کنیم که در زبان انگلیسی اصطلاحاً به آن‌ها «میله‌های تقویت‌کننده» نبشی گفته می‌شود. میلگردها در واقع یک میله یا شبکه فولادی هستند که از آن‌ها برای تقویت و حمایت سازه‌های بتنی مختلف استفاده می‌شود. به‌منظور افزایش قدرت و استحکام، در ساختارهای مختلفی مثل «آجدار» ساخته می‌شوند تا مقاومت بیشتری پیدا کنند.

در روش دیگر بر اساس ضوابط نبشی کشی ساختمان، لازم است که از تفنگ‌های مخصوص برای میخ زدن به اجزای سازه استفاده شود. تسمه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌عنوان یک متریال جایگزین به‌جای میخ‌هایی که تفنگ‌ها می‌کوبند استفاده شود. در اتصال نبشی به ستون از آن‌ها استفاده شده و البته لازم است که حتماً تسمه نوع باکیفیت تهیه شود. هنگام اجرای این موارد، باید نبشی به شکلی به ستون متصل شود که در داخل دیوار قرار بگیرد. این شرایط، متصل کردن به میلگردها نیز قابل انجام خواهد بود. نحوه اتصال به شکلی است که میلگردهای عرضی را به بخش‌های طولی جوش داده و سپس میلگردهای طولی نیز به نبشی‌ها متصل می‌شوند. این یکپارچگی در واقع یکی از شروط مهم برای افزایش استحکام ساختمان خواهد بود. بعد از اتمام این پروسه، لازم است که بتن‌ریزی و دیوارچینی شروع شود.

شمش‌ریزی دستی (تک باری)
در این ورق گالوانیزه روش، مذاب توسط پاتیل به قالب‌ها منتقل شده و تا زمان کامل‌شدن انجماد در مذاب باقی می‌ماند. باید بدانید که برای ریخته‌گری هر شمش به یک قالب جداگانه نیاز دارید.

کاربرد شمش فولادی
شمش های فولاد به دلیل خصوصیات خاص، کاربردهای متفاوتی دارند. از شمش های مختلف فولادی برای ساخت ریل قطار، تیرآهن، قوطی، نبشی و ناودانی استفاده می‌شود؛ در حالی که از دسته ای دیگر از آنها برای تولید انواع میلگرد، لوله، سیم، تسمه و مفتول گزینه مناسبی است. در تولید ورق‌های فولادی، لوله، کلاف، کویل‌ها و تیوب نوعی دیگر از شمش فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. پس در زمان خرید شمش فولادی باید به این موارد توجه کرده و با توجه به نیاز خود محصول مناسب را خریداری کنید.

۵. وزن کم: نبشی وقتی صحبت از ساخت‌وساز و به‌خصوص سقف ساختمان می‌شود،‌ سبک بودن مصالح یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. این ورق‌ها وزن ناچیزی دارند و در همین مزیت باعث میشود در شرایط وقوع زلزله نیز عملکرد بسیار مناسبی داشته باشند.

هر دو ورق طرح سفال ژنوا و پالرمو ویژگی‌های مشابهی دارند، تفاوت اصلی آن‌ها در ظاهر است. ورق‌های ژنوا را می‌توان نسل جدیدتر دانست که در آن سعی شده ایرادات موجود در ورق پالرمو برطرف شود. ورق‌های ژنوا خم‌های بیشتری دارند که باعث استحکام فیزیکی بهتر و درزبندی قوی‌تر آ‌ن‌ها می‌شود.

در ساختن سازه‌های بتنی و فلزی باید به این نکته توجه زیادی صورت بگیرد . نبشی کشی های قسمت دیوارهای پیرامون با بیرونی این اجباری خواهد بود.اما باید توجه بسیاری داشت، که شاسی کشی تیغه‌های داخلی که قرار دارد به طول و ارتفاع تیغه بستگی خواهد داشت. توجه داشته باشید که اگر نبشی کشی ساختمان یا سازه در مناطق مرطوب ساحلی یا در نزدیکی رودخانه ها انجام می شود، باید از نبشی های دریایی استفاده شود. این نوع از نبشی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود بروز می دهد.

댓글목록0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.
게시판 전체검색