نبشی لقمه چیست ؟ > 자유게시판

본문 바로가기

자유게시판

نبشی لقمه چیست ؟

본문

میزان عرضه و تقاضا:
ناودانی نیز مانند سایر محصولات فولادی وابسته به میزان عرضه و تقاضا است و روند نوسان قیمت آن، بستگی به کاهش و یا افزایش میزان تقاضا دارد. هرگاه تقاضا برای محصولی بالا باشد، قیمت افزایش پیدا کرده و در فصولی که تقاضا برای خرید آهن آلات کم‌تر است، قیمت نیز روند کاهشی به خود می‌گیرد. البته این امری قراردادی نبوده و گاهی نیز با وجود تقاضای کم، شاهد صعود قیمت بوده‌ایم که به دلیل تاثیرات سایر عوامل موثر بر قیمت ناودانی، رخ داده است.

نوسانات بازار ارز:
بالا و پایین شدن‌های روزانه قیمت ارز، همانطور قیمت نبشی امروز که در تغییر قیمت دیگر محصولات نیز مشاهده می‌شود، باعث شده تا قیمت نبشی دچار نوسان شود.

تاثیر بازار مسکن بر نوسانات قیمتی:
همانطور که در بالا نیز بیان کردیم، این بازار مهم یکی از موثرترین فاکتورهای تاثیرگذار بر نوسان قیمت این محصول است. از آنجایی که نبشی یکی از محصولات فولادی در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود، اگر بازار ساخت و ساز مسکن در داخل کشور، رونق فراوان پیدا کند به تبع آن، میزان تقاضا برای خرید نبشی بیشتر شده و اگر به هر دلیلی این بازار دچار رکود شود، عرضه و تقاضای این محصول کاهش یافته و باعث بروز نوسان در قیمت روزانه نبشی خواهد شد.

نحوه قیمت گذاری ناودانی
هر کارخانه روش منحصر به فرد خود را برای تولید قطعه ناودانی دارد. برخی از کارخانه‌ ها با روش فابریک و برخی دیگر نیز با روش پرسی، به تولید این محصول می‌پردازند. هر کارخانه با توجه به روش تولید، وزن محصولات تولید شده و متریالی که برای تولید این قطعه به کار گرفته است، قیمت آن را تعیین می‌کند. نوع ماده اولیه، سایز و روش تولید نیز، در واقع از مهم‌ترین اصول در نحوه قیمت گذاری ناودانی به شمار می‌روند.

قیمت مواد اولیه:
صنایع همانند یک زنجیر به یک‌دیگر وصل و وابسته هستند. محصول تولید شده در قیمت نبشی امروز کارخانه‌ای درواقع مواد اولیه برای تولیدات کارخانه دیگر را فراهم می‌کند. به دلیل آنکه ناودانی وابسته به محصولات تولید شده در کارخانه‌های ذوب آهن و فولاد است، هرگاه قیمت محصولات تولیدی آن‌ها رو به افزایش و یا کاهش رود، قیمت نهایی ناودانی نیز دست‌خوش تغییر خواهد شد.

2. مدل اسپیرال
این محصول، با استفاده از روش نورد گرم تولید می‌شود و آن را به عنوان نبشی بال مساوی سبک نیز می‌شناسند. این نوع مقاطع، با اندازه‌های 2*20*20 و 5*50*50 از پرکاربردترین و بهترین نوع نبشی اسپیرال در بازار هستند. این نوع قطعات دارای انعطاف‌پذیری قیمت نبشی امروز بالاتری نسبت به سایر انواع مدل‌های مشابه هستند و در برابر سوراخ شدن مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند؛ این نوع مقاطع کاربردهای زیادی در ساخت ماشین‌آلات صنعتی دارند.

جمع‌بندی
ارتباط قطعات مختلف یک سازه با یکدیگر، همواره یکی از مسائل مهم در صنعت ساخت و ساز بوده است. در طول تاریخ، روش‌های مختلفی برای اتصال قطعات پیشنهاد شده‌اند، اما استفاده از نبشی به عنوان روش اتصال، به عنوان بهترین و کارآمدترین روش مورد توجه قرار گرفته است. چنانچه قصد مطلع شدن از قیمت نبشی امروز روز آهن آلات را دارید به وبسایت یا کانال تلگرام پیوان مراجعه کنید.

پوشش روی
پوشش روی، بر سطح نبشی گالوانیزه گرم ضخیم‌تر از نوع سرد است؛ بر همین اساس در برابر خوردگی مقاومت بالاتری دارد. در نبشی گالوانیزه سرد، پوشش فلز روی، یکنواخت‌تر خواهد بود.WhatsApp-Image-2021-11-24-at-16.33.31.jpeg

댓글목록0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.
게시판 전체검색