ورق گالوانیزه چیست؟ > 자유게시판

본문 바로가기

자유게시판

ورق گالوانیزه چیست؟

본문

راهنمای خرید ورق گالوانیزه
همان‌طور که در این مقاله صحبت شد، ورق‌های گالوانیزه انواع مختلفی داشته و هرکدام ممکن است ویژگی‌ها و کیفیت منحصر به فردی داشته باشند. در بخش‌های قبل در مورد نحوه تشخیص این ورق‌ها صحبت کرده بودیم، ولی صرف این موضوع هم به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بهترین تجربه خرید را داشته باشید، توصیه می‌کنیم راهنمای خرید ورق گالوانیزه را به‌طور کامل مطالعه کنید. در این راهنما نکات مهمی در مورد مراحل پیش از خرید، تولیدکننده، کیفیت، نوع، وزن، کیفیت و شرایط نگهداری از ورق گالوانیزه را مرور کرده‌ایم.

مراحل تولید ورق‌های گالوانیزه
این مقاطع فولادی با ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. به عبارت دیگر، اصول کلی تولید آن ثابت است؛ اما تفاوت???هایی در جزئیات وجود دارد. قیمت ورق گالوانیزه امروز انواع مختلف روش‌های تولید کالا موردنظر شامل غوطه‌وری گرم یا گالوانیزه گرم، الکتروگالوانیزه یا گالوانیزه سرد، گالوانیلینگ و پیش-گالوانیزه هستند. در ادامه، هر یک از این چهار روش را به تفصیل شرح داده خواهند شد. با توجه به وابستگی خواص نهایی محصول به پارامترهای مشخصی که در مراحل تولید آن دخیل هستند، انتخاب بهترین روش چالش برانگیز است.

گالوانیزاسیون الکتریکی
الکتروگالوانیزاسیون یک فرآیند است که در آن یک لایه فلز روی سطح فولاد اعمال می‌شود تا از خوردگی آن محافظت کند. این روش با استفاده از جریان الکتریسیته در یک محلول نمکی، با آند، روی و کاتد فولادی، انجام می‌شود و درباره مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سقف: قيمت ورق گالوانیزه اصلی‌ترین کاربرد و مورد استفاده از ورق‌های پالرمو مربوط به سقف‌سازی در سازه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی می‌شود. ساختار مستحکم و مقاومت آن در برابر آب و هوا، آن را تبدیل به راهکاری قابل اعتماد برای مقابله با عوامل محیطی تبدیل کرده و از فضای داخلی و ساکنان به‌خوبی محافظت می‌کنند.

معایب ورق گالوانیزه
نسبت به آهن معمولی عملیات جوشکاری ورق گالوانیزه اغلب سختی و پیچیدگی بیشتری همراه دارد . گاز ها و بخارهای ایجاد شده در زمان جوشکاری سمی و بسیار خطرناک است که در صورت کار مداوم با بیماری های حاد ریوی همراه خواهد شد. بهتر است در زمان جوشکاری ورق گالوانیزه از ماسک استفاده شود. مدت زمان برای هر فرد در روز ۴ ساعت جوشکاری استاندارد است ضمن اینکه استفاده از تجهیزات استاندارد ضرورت دارد. به همین خاطر، رعایت دقیق دستورالعمل جوشکاری ورق گالوانیزه اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد تا به بهترین کیفیت جوش دست‌ پیدا کنیم و در عین حال از هرگونه آسیب احتمالی نیز جلوگیری شود.

inblog-3.pngعمرطولانی
به طور معمول قیمت ورق گالوانیزه امروز‌های فولادی با به کارگیری پوشش رنگ و قیمت ورق گالوانیزه امروز نگهداری مناسب نهایتا بین 2 تا 11 ‏سال عمر مفید خواهند داشت. درحالی که تخمین زده می‌شود ورق‌های فولادی گالوانیزه شده تا ‏‏50 سال نیز دوام بیاورند. اما باید بدانید عمر مفید ورق‌های گالوانیزه بین 20 تا 30 سال است و ‏بیش از آن مفید در نظر گرفته نمی‌شوند. ‏نکته مهم دیگری که در تعیین میزان عمر مفید ورق گالوانیزه باید به آن توجه داشت این است که ‏روش تولید و کیفیت مواد اولیه مصرفی برای گالوانیزه کردن، تاثیر بسیار زیادی در عمر مفید ورق ‏گالوانیزه دارند. ‏

کاهش هزینه‌ها
گالوانیزه کردن ورق‌های فولادی به روش گالوانیزه حرارتی، در مقایسه با دیگر پوشش‌های محافظتی کم هزینه است. به عنوان مثال برای جلوگیری از زنگ‌زدگی آهن و فولاد می‌توان آنها را رنگ کرد. همانطور که می‌دانید هزینه نقاشی کردن بسیار زیاد است و از طرفی هم طول عمر زیادی ندارد. همان‌طور که گفتیم، این ورق‌ها در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم هستند و به همین خاطر هزینه نگهداری آن‌ها هم کاهش پیدا کرده و عمر طولانی دارند. در مقاله‌ی آیا گالوانیزه زنگ میزند به شکل مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.Galvanized-color-sheet-with-trapezoid-design-1.jpg

댓글목록0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.
게시판 전체검색