مزایای گالوانیزه کردن چیست؟ > 자유게시판

본문 바로가기

자유게시판

مزایای گالوانیزه کردن چیست؟

본문

بخش کشاورزی
ورق گالوانیزه به‌طور گسترده‌ای در بخش کشاورزی برای مقاصد مختلف استفاده می‌شود. موارد استفاده از ورق گالوانیزه برای صنعت کشاورزی می‌تواند شامل ساخت انواع تراکتور، مقاطع فولادی بیل، گاوآهن، کولتیواتور و تجهیزات برداشت محصول باشد. این ورق‌ فولادی می‌تواند مقاومت و دوام قابل توجهی را برای تجهیزات کشاورزی فراهم کرده و در عین حال از خوردگی ناشی از خاک، آب و کودها نیز جلوگیری می‌کند. همچنین، از این کالا برای ساخت نرده‌ها، درب‌ها، سیلوها، انبارها و اصطبل‌ها برای دام و محصولات کشاورزی نیز می‌توان استفاده کرد. آن‌ها در کنار کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر، امنیت و محافظت را در این بخش تامین کنند.

صنایع دریایی
ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، یک ماده محبوب برای ساخت کشتی‌ها است و برای ساخت بدنه، عرشه، دکل، نرده، نردبان، لنگر، زنجیر و سایر اجزای کشتی استفاده می‌شود. استفاده از گالوانیزه برای صنعت کشتی سازی می‌تواند از خوردگی ناشی از آب دریا، رطوبت و اکسیژن که می‌تواند بر یکپارچگی و عملکرد کشتی تأثیر بگذارد، جلوگیری کند. همچنین، می‌تواند نیاز به رنگ‌آمیزی و پوشش کشتی را کاهش دهد این موضوع می‌تواند در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند.

کاربردهای الکترونیکی
ورق گالوانیزه هدایت‌پذیری و دوام قابل قبولی را فراهم می‌کند، و همچنین در برابر تداخل الکترومغناطیسی و اکسیداسیون مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث شده، از آن‌ها در ساخت دستگاه‌های الکترونیکی، مانند رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها استفاده شود. این ورق‌ها همچنین می‌تواند با سایر فلزات، مانند نیکل یا طلا، روکش شود تا برخی خواص و ویژگی‌های مورد نیاز آن بهبود پیدا کند.

بد نیست بدانید که ورق فولادی گالوانیزه یکی از مهم‌ترین نورآوری‌های دنیای مدرن به حساب می‌آید. تا جایی که شاید بدون آن حتی دنیای مدرن به این شکل دیگر وجود نداشته باشد. برای اینکه بهتر متوجه اهمیت و ویژگی ورق گالوانیزه و میزان استفاده آن در صنایع مختلف شوید، در ادامه درباره اطلاعات ورق گالوانیزه، مشخصات، کاربرد و مزایا و عمر مفید آن صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در این صفحه جدول قیمت ورق گالوانیزه وجود ندارد و اگر صرفا به دنبال استعلام قیمت هستید باید بگوییم که پیوان تامین کننده این محصول می باشد وکافیست به صفحه مربوطه مراجعه نمایید و استعلام قیمت بگیرید.

گالوانیزاسیون الکتریکی
الکتروگالوانیزاسیون یک فرآیند است که در آن یک لایه فلز روی سطح فولاد اعمال می‌شود تا از خوردگی آن محافظت کند. این روش با استفاده از جریان الکتریسیته در یک محلول نمکی، با آند، روی و کاتد فولادی، انجام می‌شود و درباره مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت خودروسازی
کاربرد مهم دیگر ورق گالوانیزه برای صنعت خودرو است. از این محصول برای ساخت قطعات مختلف خودرو، مانند پانل‌های بدنه، شاسی، ضربه‌گیرها، درها، کاپوت و گلگیرها استفاده می‌شود. این محصولات مقاطع فولادی محافظت عالی در برابر خوردگی ارائه می‌دهند که می‌تواند باعث آسیب و کاهش عملکرد و ایمنی خودروها شود. آن‌ها همچنین نسبت استحکام به وزن بالایی دارند. یعنی می‌تواند بدون اضافه کردن وزن زیادی به خودرو، از نظر ساختاری مقاومت زیادی به آن اضافه کنند. این مزیت می‌تواند در زمینه بهره‌وری مصرف سوخت به خودروها کمک کرده و انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروها را کاهش دهد.

댓글목록0

등록된 댓글이 없습니다.

댓글쓰기

적용하기
자동등록방지 숫자를 순서대로 입력하세요.
게시판 전체검색